Gulyantsi Municipality

Стартира проект "Нови възможности за грижа"

На 20 май започна предоставянето на социалната услуга „Личен асистент“ по проект "Нови възможности за грижа". Към момента са назначени 64 потребители на услугата и 64 лични асистенти на шест часов работен ден.

На 24.03.2015 г. Кметът на Община Гулянци подписа споразумение с Агенцията за социално подпомаганеза изпълнение Проект Нови възможности за грижа„ по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Нови алтернативи” по приоритетна ос 2 Намаляване на бедността и насърчаване на социалното изключване на Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020. Общата стойност на Проекта възлиза на 64 966 534,16 лева и се реализира с финансовата подкрепана Европейския съюз чрез Европейския социален фонд и национално съфинансиране.

Програмата за личните асистенти  ще се предоставя в национален мащаб на принципа „индивидуален бюджет“ и по този начин надгражда Проект „Подкрепа за достоен живот“ и осигурява непрекъсваемост на предоставяне на услугата на уязвимите групи.

В продължение на 10 месеца на нуждаещите се в община Гулянци ще се предоставя услугата „Личен асистент“ в рамките на 7 800 часа месечно.

Ръководството на Община Гулянци и екипът за управление на Проекта създаде необходимата организация за нормално протичане на приема на документи от кандидатите за потребители на услугата и от кандидатите за лични асистенти. Служителите от Дирекция „Социално подпомагане“ своевременно посетиха кандидатите за потребители на услугата, за изготвяне на индивидуалните оценки на всеки от тях.

Проведени бяха и интервюта с подалите заявления за лични асистенти. Одобрените кандидати преминаха след това и през специално обучение.

Списъците с класираните кандидати за потребители на услугата и с одобрените кандидати за лични асистенти са обявени на интернет страницата на Общината, както и на информационно табло в сградата на общинската администрация.

Предоставянето на социалната услуга „Личен асистент“ започна от 20-ти май 2015 г. Към момента са назначени 64 потребители на услугата и 64 Лични асистенти на 6-т часов работен ден.

Кандидатите, които желаят да бъдат включени в Проекта за ползване на лични асистент, но не са успели да подадат документи, ще имат възможност да се включат във втория етап на приемане на документи, който ще е 15 работни дни – от 22 юни 2015 г. до 10 юли 2015 г. включително.

Website use cookies