Програмата за управление на Община Гулянци за мандат 2023 – 2027 год. е средносрочен планов, стратегически документ, чиято цел е да маркира основните и най- важни моменти в работата на ръководения от мен екип през следващите години.
ПРОГРАМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩИНА ГУЛЯНЦИ ЗА МАНДАТ 2023-2027г.
УВАЖАЕМИ ГОСПОДА ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИЦИ,
Програмата ми за управление на Община Гулянци за мандат 2023 – 2027год. е средносрочен планов, стратегически документ , чиято цел е да маркира основните и най- важни моменти в работата на ръководения от мен екип през следващите години.
Програмата не е самоцелна. Тя е отворена за допълнения в процеса на нейното изпълнение от всички граждани на общината. Поставили сме си нови, конкретни цели, които да работят дългосрочно за постигането на достоен стандарт на живот на всеки един гражданин на Община Гулянци. Най-важното,което ни предстои през следващите месеци е да спечелим и реализираме максимално много проекти с Европейско финансиране.
Програмата е разработена е за срок от 4 години на основание чл. 44, ал. 5 от Закона за местното самоуправление и местната администрация и е неразделна част от основния стратегически документ на Община Гулянци – "План за интегрирано развитие на Община Гулянци 2021 -2027 г.". Основните принципи, на които е основана са прозрачност, откритост и диалог в управлението, отговорно отношение към проблемите на хората в общината, активно използване на европейските фондове.
ОСНОВНИ ПРИНЦИПИ, КОИТО СА НИ ВОДИЛИ И ТРЯБВА ДА НИ ВОДЯТ ПРИ ВЗЕМАНЕТО НА ОБЩИ РЕШЕНИЯ
- Открито, почтенно и експертно управление;
- Спазване на законите, зачитане на морала и обществените очаквания;
- Максимална ефективност на провежданите дейности и проекти;
- Осезаема обществена полза от реализацията им;
- Партньорство с бизнеса, неправителствения сектор, междуобщинско, междурeгионално, международно сътрудничество;
- Прозрачност при управлението на общинските активи;
- Активна работа за изготвяне, защита и привличане на повече проекти от европейските фондове и бюджета на държавата;
- Гарантиране на обществения интерес при разходването на бюджетни средства и управлението на европейски проекти.
ОСНОВНИ ЦЕЛИ
- Благоустройство и изграждане на съвременна инфраструктура;
- Целесъобразно, активно и прозрачно финансиране на общинските проекти и дейности;
- Ефективно и рационално управление на общинското имущество;
- Балансирано развитие на централна градска част и населените места в общината,
- Решително подобряване на обществения ред и сигурност;
- Интеграция на групите в неравностойно положение чрез социални мерки и европейски програми;
- Обогатяване и осъвременяване на базата за спорт и младежки дейности;
- Изграждане на богата, позитивна духовна и културна среда на основата на традициите и съвременните условия;
За да се реализират стратегическите цели на Програмата за периода 2023 – 2027 година се залага на няколко приоритетни области, върху които ще се концентрират усилията и ресурсите на администрацията и местната общност, а именно:
АДМИНИСТРАЦИЯ И ПОДОБРЯВАНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ И КОМУНИКАЦИЯТА С ГРАЖДАНИТЕ
Подобряване обслужването на гражданите и бизнеса със следните дейности:
- Разширяване на внедрените електронни административни услуги и комбинирането им с комплексни такива между отделните институции;
- Обновяване на оборудването и подобряване на работната среда на общинска администрация;
- Прозрачност в работата на администрацията, чрез обратна връзка с потребителите на административните услуги;
- Разширяване обхвата на безплатния интернет на обществените места в града и съставните кметства;
- Гарантиране на достъпност на администрацията, бързина и ефикасност на работата й, грижа за интересите на обществото и рационално използване на наличните ресурси /работа с жалбите, молбите и предложенията на гражданите
Усъвършенстване на административния капацитет на администрацията със следните дейности:
- организиране на обучения за повишаване на капацитета и компетенциите на служителите;
- обучения на служители от общинска администрация за управление и изпълнение на проекти по Структурните фондове на ЕС;
- инициативи за обмяна на опит и добри практики със съседни общини
През този мандат ще работим за:
- повишаване квалификацията на служителите, работещи в администрацията;
- организиране на обучения по ключови области в работата и предоставяне на информация на кметовете и служители по кметства;
- максимален достъп на гражданите до информация, разширяване и актуализиране на съдържанието интернет страницата на Общината;
- за всички значими проекти за развитието на общината и отделните селища ще създадем възможност за публично обсъждане и съгласуване мнението на гражданите, което ще даде възможност за прякото им участие в процеса на вземане на решения;
- достъп до информацията, с която разполага общината, за възможностите относно финансиране от фондовете на ЕС на идеите и целите на бизнеса с цел постигане по - трайно съживяване на икономиката на основата на традиционните и ресурсно обезпечени отрасли и внедряване на нови, съвременни производства;
- осигуряване на прозрачност и разгласа на всички инициативи, решения и действия на местната власт.
- актуализиране на съществуващите кадастрални, регулационни и застроителни планове, като необходимо и задължително условие за регистриране собствеността на лицата и максимално спазване на действащите нормативни разпоредби при даване разрешителен режим за строителство.
- Приключване на процедурата по цифровизация на кадастралните планове на населените места от общината
- Реализиране на проект за Местна инициативна група и стратегия за развитие на община Гулянци, която ще осигури европейско финансиране за подпомагане на малкия и среден бизнес, за разкриване на работни места и ще подкрепи неправителствените организации за реализиране на собствени проекти за съхраняване на традициите, развитие на образованието и културата.
- включване в Националния туристически регистър към Министерството на туризма
ОБЩИНСКИ ФИНАНСИ
Общинският бюджет представлява самостоятелна финансова сметка за приходите и разходите на общината за една бюджетна година, той е документ за политиката на общината, чрез него се осигуряват парични средства за финансиране на местни и делегирани от държавата дейности в интерес на общината. Местния бюджет заема важно място в социално-икономическото управление на общината. Общинския бюджет е публичен и се контролира от населението чрез Общинския съвет и от определените със закон компетентни органи.
Целта е провеждане на разумна политика по отношения на бюджетната стабилност на Общината, която да гарантира:
- Финансова стабилност;
- Разумна приходна политика, съобразена с възможностите и потребностите на населението, при спазване на принципа на солидарност;
- Ефективно и икономично разпределение на разходите и финансовите ресурси, при спазване на строга бюджетна дисциплина;
- Обезпечено финансово изпълнение на инвестиции с европейско финансиране;
- поддържане тригодишна бюджетна прогноза за местните приходи и разходи;
- привличане на външно финансиране /средства от СФ на ЕС, ФЛАГ, ПЧП/;
- реинвестиране на приходите от продажба на
- увеличаване на приходите, чрез увеличаване на събираемостта им.
Бюджета на общината се формира чрез приходите от местни данъци и такси, определени със Закона за местни данъци и такси, субсидии от Държавния бюджет и от собствени приходоизточници. Той представлява финансовият план на една община за една финансова година.
Осигуряването на ефективни и качествени услуги на гражданите и бизнеса свързани с увеличаването на мастните приходи ще продължим през следващите години чрез :
- Постоянно повишаване квалификацията и уменията на служителите;
- Осигуряване на електронен обмен на данни с МФ
- Осигуряване на програмен модул за електронен архив на данни
- Осигуряване на онлайн визуализация на задълженията на гражданите
- Осигуряване на електронен трансфер на данни с НАП, КАТ и други институции.
Позитивната тенденция на задържане на собствените приходи на приблизително еднакво ниво ще се осъществи чрез:
- Увеличаване на приходите чрез увеличаване на събираемостта им
- Приемане на адекватна данъчна основа за облагане на недвижимите имоти с такса битови отпадъци
- Реинвестиране на приходите от продажба на имущество
- Привличане на външно финансиране/местно и европейско/
- Увеличаване делът на неданъчните приходи /местните такси,наеми и други неданъчни приходи/
УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩИНСКАТА СОБСТВЕНОСТ
ОБЩИНСКАТА СОБСТВЕНОСТ
Общинската собственост е материална основа на местното самоуправление. Ефективното й, планирано и в интерес на населението, управление е предпоставка за успешното реализиране на политиката на общината във всички сфери. Стратегическата ни цел е създаването на условия за управление и разпореждане с имотите и вещите – общинска собственост, за получаване на максимални собствени приходи. Повишените приходи в бюджета са основа за подобряване социалната, техническата и екологична структура на нашата община. Така ние можем да реализираме устойчив икономически растеж. Пълна прозрачност по обявяване и провеждане на процедурите, свързани с управлението на собствеността на общината, остава основният ни принцип на работа.
Приоритети в управлението на общинската собственост за мандат 2023-2027 год. :
ЗЕМДЕЛСКИТЕ ЗЕМИ – ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ
За да удовлетворим засиления интерес към общинския поземлен фон от земеделски производители ще направим:
- идентифициране на ползвателите без правно основание на общински земеделски земи;
-ще предоставим мери и пасища общинска собственост по искания на земеделските стопани;
- ще предоставим мери и пасища и на лица, които са поели задължение да ги поддържат в добро земеделско и екологично състояние;
- ще защитаваме интересите на собствениците на земеделски имоти, които попадат в обработваните от арендатори масиви, като се продължи и изплащането на преведените от арендаторите суми;
- ще продължи предоставянето на земи от общинския поземлен фонд на граждани, на които е издадено решение на общинската служба по земеделие за признаване правото на възстановяване на собствеността в съществуващи или възстановими стари реални граници, в изпълнение на съдебни решения за признато право на собственост или за обезщетяване на собствениците, чиято собственост не може да бъде възстановена;
При осъществяването на проекти, които са в полза на развитието на града и общината, ще се провеждат процедури за промяна на начина на трайно ползване или промяна на предназначението на земеделски земи, които са допустими според разпоредбите на Закона за стопанисване и ползване на земеделските земи /ЗСПЗЗ/.
НАДЗОР И АКТУВАНЕ НА ИМОТИТЕ – ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ
В последните години се подобри информационното обслужване на администрирането на общинската собственост. Разработена и внедрена е вътрешна информационна система за общинската собственост, в която са регистрирани всички актувани имоти и наематели. В действие е електронен регистър за общинската собственост, който е публикуван на официалната интернет страница на общината. Ще продължи: актуването на новопридобити общински имоти, при промяна характера на собствеността от публична общинска в частна общинска или обратно и на имоти, засегнати от изменение на подробни устройствени планове, съгласно Закона за общинската собственост.
ОБЩИНСКИ ЖИЛИЩЕН ФОНД
Община Гулянци разполага със 13 общински жилища, в които са настанени крайно нуждаещи се граждани, специалисти и хора в тежко материално положение.
АКТИВНО УСВОЯВАНЕ НА СРЕДСТВА ОТ ЕВРОФОНДОВЕТЕ
Община Гулянци и през настоящият мандат ще продължи максимално да се възползва от възможностите за финансиране на проекти по Националните програми, Структурните фондове на ЕС за настоящия програмен период 2021-2027 г., както и други грантови схеми и фондове след идентифициране на конкретните нужди и проблеми на общината, мерките за тяхното разрешаване и постигане на трайно въздействие върху целевите групи.
БАЛАНСИРАНО И СОЦИАЛНО ОРИЕНТИРАНО РАЗВИТИЕ НА ОБЩИНАТА
ПЪТНА И КОМУНИКАЦИОННА ИНФРАСТРУКТУРА
Водоснабдителни и канализационни мрежи
-Планираме подмяна на водопроводната мрежа и сондажите, за да постигнем качествено и безаварийно водоподаване във всички населени места и да избегнем постоянното разкопаване на улици за ремонти. Имаме подаден проект за подмяна на довеждащите водопроводи и очакваме финансиране.
- Получихме финансиране и е в процес на изпълнение проект за почистване и продълбочаване на канали и дерета. Ще продължим да работим по превенцията срещу бедствия и аварии, чрез ремонта и изграждането на съоръжения, укрепването на свлачища, поддържане дейността на доброволното формирование.
Пътна и комуникационна инфраструктура
-Ще продължим интензивната работа по ремонт и реконструкция на улици във всички населени места. Вече имаме подписани договори с ДФ „Земеделие“ за финансирането на улиците „Осми март“, „Шести септември“ и „Хан Аспарух“ в град Гулянци и „Митьо Пачев“ в с. Гиген.
-Ангажирани сме с поддръжката и ремонтите на общинските пътища, които изградихме през изминалите години.
По-нататъшно благоустрояване на населените места
-Подали сме проекти и очакваме финансиране за саниране и ремонт и на сградите на читалището в Гулянци и Общинския съвет.
-Имаме готовност за кандидатстване за въвеждане на мерки за енергийна ефективност и ремонт и на други обществени сгради.
-Планираме изграждането на зала за събития и тържества към читалището в с. Загражден, тъй като там няма удобна такава. Ще работим за обновяване и на другите читалища в общината.
-През последните години подобрихме значително основната здравна инфраструктура – МБАЛ гр. Гулянци, Медицинския център, здравните служби по села. Ангажираме се ремонтите и обновяването да продължат.
-Инвестирахме финансов ресурс в медицинска апаратура и обзавеждане. Ще продължим да следваме тази политика и ще доразвием здравните услуги с осигуряването на автомобил и екип, който да снабдява хората от селата с лекарства и важни консумативи.
- Имаме проект за цялостна подмяна на уличното осветление с енергоспестяващо и по-ефективно, с което ще постигнем непрекъсната осветеност на населените места през цялата нощ.
- Имаме готовност за кандидатстване за въвеждане на мерки за енергийна ефективност и ремонт и на други обществени сгради.
ОБРАЗОВАТЕЛНА ИНФРАСТРУКТУРА
-Имаме разработени и подадени в Министерството на образованието проекти за ремонт и благоустрояване на дворовете на четирите училища в общината и очакваме финансиране.
-Кандидатстваме за изграждане на спортна площадка и втори физкултурен салон в СУ „Хр. Смирненски“ гр. Гулянци.
-Сградите на гимназиите в Гулянци и Гиген са санирани и напълно обновени, ще търсим финансиране за ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност и в училищата в Милковица и Брест.
-Ще осигурим нови училищни автобуси, с които напълно да обновим автопарка за превоз на ученици. До момента сме подменили три от старите машини, които са на повече от 10-15 години.
--С европейско финансиране ще бъде направен цялостен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в ДГ „Незабравка“ гр. Гулянци. Ще бъде изградена фотоволтаична система, обновена и санирана сградата.
ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
Възстановяването и опазването на доброто състояние на природната среда зависи пряко от човешката дейност. В същото време съхранената околна среда е условие за добро качество на живот и възможност за икономическо развитие. Осигуряването на чиста питейна вода, отговаряща на европейските стандарти, както и канализацията и пречистването на отпадни води са важен акцент в настоящият приоритет.
Привеждане управлението на отпадъците в съответствие с европейските директиви, енергийната ефективност, опазването и разумно използване на горите са основни акценти в приоритетната област. С настъпващите климатични промени все по важни за осигуряване на добро качество на живот стават предвидените дейности за превенция на рисковете от наводнения и свлачища.
Енергийна ефективност
-С европейско финансиране ще бъде направен цялостен ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в ДГ „Незабравка“ гр. Гулянци. Ще бъде изградена фотоволтаична система, обновена и санирана сградата.
-Подали сме проекти и очакваме финансиране за саниране и ремонт и на сградите на читалището в Гулянци и Общинския съвет.
-Имаме готовност за кандидатстване за въвеждане на мерки за енергийна ефективност и ремонт и на други обществени сгради.
Управление на отпадъците
Привеждане в съответствие с нормативните изисквания на ЗУО на депото за БО-Гулянци / рекултивация/ след одобрено външно финансиране, разделно събиране на отпадъците и подобряване на системата за сметосъбиране и сметоизвозване са основен приоритет в управлението на отпадъците.
-Планираме създаването на общинско звено за поддръжка, което да е в помощ на всички населени места за окосавяне, почистване, аварийни и ремонтни дейности. Тъй като подари липса на хора тези дейности се осъществяват все по-трудно.
-Ще продължим да закупуваме специализирана техника за рязане на храсти и дървета, за косене, за сметосъбиране и сметоизвозване.
-Ще оптимизираме дейностите по сметосъбиране. Ще създадем организация за извозване на строителните отпадъци.
-Имаме готов проект и търсим финансиране за изграждането на общински приют за безстопанствени кучета.
Превенция на рисковете от наводнения и свлачища
Община Гулянци има План за действие при възникване на свлачища на територията на община Гулянци и План за действие при наводнения на територията на община Гулянци.
УЛИЧНО ОСВЕТЛЕНИЕ
Общината осъществява цялостна поддръжка на изградената система за улично осветление, чрез своевременно и качествено обслужване на същата. Монтират се осветителни тела с висока енергийна ефективност, управлявани от електронна система.По този начин се осигури качествено улично осветление, което допринася за комфорта и сигурността на гражданите в тъмната част от денонощието.
-Имаме проект за цялостна подмяна на уличното осветление с енергоспестяващо и по-ефективно, с което ще постигнем непрекъсната осветеност на населените места през цялата нощ.
ОБРАЗОВАНИЕ
Образованието е сред водещите приоритети в работата на общинското ръководство и администрация. При осъществяване на дейностите, свързани с обучението и възпитанието на децата, се спазват основните разпоредби, принципи и цели, заложени в Закона за предучилищното и училищното образование и другите държавни актове. Общинската политика в това отношение е насочена към осигуряване на равен достъп до качествено образование и приобщаване на всяко дете и на всеки ученик; осигуряване на подходящи условия за интелектуално, емоционално, социално, духовно-нравствено и физическо развитие и подкрепа на децата в съответствие с възрастта, потребностите, способностите и интересите им.
Образователното дело в община Гулянци се осъществява в 4 общообразователни училища:
СУ „Христо Смирненски” гр. Гулянци – средищно;
СУ „Асен Златаров” с. Гиген – средищно;
ОУ „Христо Ботев” с. Брест;
ОУ „Христо Ботев” с. Милковица – средищно.
Общинските детски градини са 5 на брой и една самостоятелна ясла:
ДГ „Незабравка” гр. Гулянци
ДГ „Щастливо детство” с. Брест
ДГ „Първи юни” с. Гиген – средищна
ДГ „Детска радост” с. Милковица
ДГ „Здравец” с. Шияково – средищна
Самостоятелна ясла с. Милковица
С решение на ОбС гр. Гулянци, Община Гулянци дофинансира маломерни и слети паралелки в училищата и детските градини, за да осигури достъп и подходящи условия за образование на всички деца.
За да отговори на съвременните предизвикателства в образователната сфера, Общината разработва проекти и търси финансиране за подобряване на материално-техническата база. През годините са извършени ремонти, саниране, обзавеждане и оборудване на всички детски и учебни заведения със средства от общинския бюджет и по европейски и национални програми.
Общинското ръководство и администрация ще продължат да работят в посока запазване на детските и учебни заведения и за подобряване на условията в тях, така че да отговарят на очакванията и изискванията на гражданите и нормативната уредба:
В сферата на образованието са предвидени следните дейности в посока поддържане и надграждане на постигнатото:
- Поддържане, ремонти и обновяване на сградния фонд;
- Благоустрояване на дворове и прилежащи части;
- Подобряване на средата и материално-техническата база;
- Осигуряване на ред, защита и спокойствие на децата, чрез постепенно въвеждане на видео-наблюдение в детските градини и училищата;
- Доизграждане на достъпна среда за деца с увреждания в учебните заведения и детските градини.
КУЛТУРА И ТУРИЗЪМ. КУЛТУРНА И ТУРИСТИЧЕСКА ИНФРАСТРУКТУРА
Културният живот в община Гулянци е представен от читалища и библиотеки във всяко населено място, културни клубове към организациите на пенсионерите и хората с увреждания. Всички те активно участват в местни празници и прояви, инициират и провеждат културни събития, изявяват се в събори и фестивали в областта, страната и чужбина. Поддържат живи традициите и ангажират с култура и изкуство децата и младите хора.
През изминалите години Община Гулянци инвестира средства от бюджета в поддръжка на сградите и ремонти на помещения на читалища и клубове, подкрепя инициативи и участия на творческите колективи.
В мандат 2023 – 2027 година ще продължим тази политика на управление в сферата на културата, защото тя доказано дава резултат.
Община Гулянци планира дейности в следните направления:
- Ремонт, обновяване и реконструкция на културните центрове, читалищата, библиотеките и други обекти свързани с културния живот;
- Съдействие на читалищните ръководства и културните клубове на пенсионерите и хората с увреждания и художествените колективи към тях, при осъществяването на тяхната дейност;
- Ежегодно финансово подпомагане на регистрираните клубове на пенсионерите и хората с увреждания;
- Оказване на подкрепа за развитие на талантите и дарбите на децата и младите хора.
- Съдействие на църковните настоятелства за ремонти и изграждане на духовни храмове на територията на общината;
- Поддръжка и обогатяване на етнографските музеи и сбирки на територията на общината.
Голямо богатство за община Гулянци са паметниците на културата - 24 на брой. Пръснати из цялата територия на общината, те свидетелстват за духа и родолюбието на местното население, благодарение на които родният ни край е запазил своя характерен облик. Затова общинската политика по отношение на паметниците на културата през мандат 2023 – 2027година ще е насочена към опазването, реновирането и популяризирането им.
В непосредствена близост до с. Гиген се намира археологическия резерват Улпия Ескус, който безспорно е с най-голямо културно и историческо значение не само за община Гулянци, а за България и Европа. Община Гулянци ще търси възможности за финансиране на проекти за реконструкция на съществуваща и създаване на нова инфраструктура, подобряване достъпа до този обект и превръщането му в притегателен културен и туристически център.
Ще реализираме проект за превръщане на античното римско селище Улпия Ескус в притегателна точка за туристи, учени и изследователи, като дадохме началото със голямо събитие на 23 септември. Плануваме обновяване на съпътстващата инфраструктура и изграждането на посетителски център с музей.
Друга туристическа атракция в Община Гулянци е поречието на река Дунав, което на много места е запазило девствената си природа. Особено привлекателни са плажът, пристанището и рибарското селище при с. Загражден, устието на р. Вит при с. Долни Вит, живописните участъци при с. Сомовит, с. Дъбован. Цялото това богатство дава възможност за развитието на туризма в района.
Община Гулянци планира изграждането с европейско финансиране на рибарски селища при с. Загражден и с. Сомовит. Предвид добрата общинска пътна инфраструктура до тези места, природните богатства и традициите в областта на риболова, те имат потенциала да се да бъдат атрактивни туристически дестинации.
Търсим възможности за изграждането на къмпинг на брега на река Дунав при пристанището в с. Загражден и в района на Спортен комплекс гр. Гулянци.
Ще изградим кът за отдих край рибарниците в с . Милковица и кът за фото-туризъм при с. Сомовит.
СОЦИАЛНИ УСЛУГИ
Социалната политика на Община Гулянци се реализира съгласно националните стратегически документи и на база действащото законодателство в сферата на социалните услуги, здравеопазването, заетостта, интеграцията на хората с увреждания, защита от дискриминация.
Социалните услуги в общността са ключов фактор за ефективно социално включване, борба с бедността и участие в живота на обществото на всички уязвими групи.
През мандат 2023-2027 г. ще се предприемат действия за разширяване и подобряване качеството на социалните услуги чрез:
- Подкрепа и разширяване на дейността на Център за обществена подкрепа гр. Гулянци, като увеличим капацитета включим повече специалисти в персонала на Центъра за да покрием нуждата от здравни, образователни и социални услуги за деца в риск и с дефицити на територията на община;
- Продължаване дейността на Домашен социален патронаж, поддържане и обновяване на материално-техническа база, увеличаване на капацитета, подобряване разнообразието и качеството на храната;
- Подобряване състоянието на материално-техническата база на клубовете на пенсионера и инвалида и подкрепа инициативите на лицата от третата възраст за по-добър и достоен живот;
- Продължаване реализацията на Проект „Топъл обяд“ , финансиран по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица с 200 потребители целогодишно
- Увеличаване капацитета на социална услуга „Асистентска подкрепа“ в изпълнение на Закона за социалните услуги
- Предоставянето на социални услуги на нуждаещите се лица в домашна среда е приоритет в политиката на Община Гулянци по Механизъм лична помощ/МЛП/ в съответствие със Закона за личната помощ
ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ
Здравното обслужване в община Гулянци се извършва от семейни лекари и стоматолози, Медицински център І "д-р Александър Войников" ЕООД гр. Гулянци, МБАЛ гр. Гулянци и филиал на "Центъра за спешна медицинска помощ" гр. Плевен.
За да осигури качествено здравеопазване на населението, Община Гулянци влага сили и средства в запазването, поддържането и развитието на всички здравни структури. За семейните лекари и стоматолози са осигурени сгради и помещения, на които са извършени ремонти. В годините назад бяха разкрити нови здравни служби в селата Дъбован и Ленково. Беше извършен ремонт на СМП и МЦ I гр. Гулянци и изградена парна инсталация на същия.
МБАЛ гр. Гулянци е общинско дружество и в поддържането и оборудването й ежегодно се влагат средства от бюджета и по европейски проекти. Оборудването и базата отговарят на всички нормативни изисквания.
През мандат 2023 – 2027 година общинската здравна политика ще бъде насочена към:
- Поддържане и подобряване на материалното състояние на здравните пунктове;
- Задържане на медицинските специалисти и привличането на нови, с цел осигуряване на здравно обслужване във всяко населено място;
- Перманентна и настоятелна работа пред всички институции за запазване общинската болница в сегашен вид и предназначение;
- Изграждане на нов център за Спешна медицинска помощ по проект, финансиран от ЕС;
-Изграждане на Център за настаняване от семеен тип за възрастни хора в с. Дъбован.
СПОРТ И МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ
През изминалия програмен период общината изгради редица спортни обекти по Програмата за развитие на селските райони, които допринасят за подобряването на качеството на живот и условията за масов спорт на територията на общината. Изградиха се спортни комплекси в гр. Гулянци и с. Брест и спортни площадки в с. Гиген, с. Долни Вит, с. Сомовит и с. Милковица включващи стадиони, баскетболни и волейболни игрища и игрища за тенискорт, които се ползват ежедневно от ученици, деца и възрастни от населените места от общината и дори извън нея.
Общината отделя особено внимание на развитието на спорта на подрастващите, като организира и подсигурява финансово редица спортни мероприятия между училищата на територията на общината. Провеждат се футболни турнири, турнири по тенис на корт и турнири по шахмат по време на панаирните дни и др. празници с участието на деца и възрастни от населените места от общината и гостуващи отбори от област Плевен и от Република Румъния.
Общината подпомага финансово както регистрираните спортни клубове в общината:- ФК „Вихър ” Гулянци, ФК „Левски ” Брест, , ФК „Свобода” Милковица, ФК „Устрем” Крета, ФК „ , Спортен клуб „УТУС”, също и така и масовият спорт в общината.
Намаляване на безработицата и насърчаване на заетостта
Приоритет в работата на местната власт си остава политиката по насърчаване на заетостта и намаляване на безработицата, чрез:
- Използване на възможностите на националните програми и проекти, насочени към осигуряване на заетост на социално слаби, безработни, лица пред пенсионна възраст, хора с увреждания, млади хора с висше образование и други приоритетни групи от населението, като „Старт на кариерата“, „Помощ за пенсиониране“, „Регионални програми за заетост“ и др.
- Участие в програми и мерки на Агенцията по заетостта за професионална квалификация и преквалификация, учене и адаптиране към пазара на труда най - вече чрез проекти за подкрепа на професионалната преориентация на безработните лица по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.
ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ
Програмата за управление за срок на мандата 2023-2027 год. е съобразена с очакванията на населението на община Гулянци.
Смятам, че настоящата програма за управление на общината е отворена система, в която при необходимост, в рамките на мандата, могат да се добавят нови дейности, нови мерки и задачи произтичащи от нормативни документи от национално и областно ниво, както и такива наложени от живота, за изпълнение на които със сигурност ще работим всички заедно.
Ръководството на Община Гулянци си поставя ясни и реални цели, чието изпълнение ще бъде възможно в мандат 2023-2027 год.